Avrupa’nın en büyük araba üreticisi Volkswagen yöneticileri ve sendikaların temsilcileri, Volkswagen’in işten çıkarma ve fabrika kapatmalarda nasıl bir yol izleyeceğini belirlemesi beklenen fiyat müzakerelerine başladı.
Sendika başkanları grev tehdidinde bulundu ve Volkswagen’i “tarihi bir hata” yapmaması konusunda uyardı.
Elektrikli araç üretimine geçişte ağır rekabet nedeniyle mali zorluklar yaşayan ve birkaç milyar Euro’luk tasarrufa gitmenin yollarını arayan Alman otomotiv şirketi Volkswagen, 2 Eylül’deki açıklamasında Almanya’daki kimi fabrikaların kapatılmasının artık ihtimal dâhilinde olduğunu duyurmuştu.
Almanya’da birinci defa fabrika kapatmayı kıymetlendiren otomotiv bölümünün önde gelen şirketi, bu ataklara karşı geleceğini açıklayan IG Metall sendikasıyla karşı karşıya geldi.
Volkswagen kümesinin 1990’lardan beri Almanya’nın güneyindeki altı fabrikada iş güvenliği sağlayan muahedeleri bu ay sonlandırmasının akabinde IG Metall’in birebir vakitte Volkswagen markası altında çalışan Almanya’daki 130 bin emekçi için yeni iş kontratlarını de görüşmesi gerekiyor.
GREVE GİTMEKLE TEHDİT ETTİLER
İşçi temsilcileri, Volkswagen’in makûs gidişatından üst idaresi ve hükümetin takviyesini kaybetmesini sorumlu tutarak, işten çıkarmalara karşı sert bir direniş başlatma kelamı verdi.
Ücretlerde yüzde 7 artış yapılmasını talep eden IG Metall, aralık başında greve gitme tehdidinde bulundu.
Sendikanın müzakerecisi Thorsten Groeger, Hannover’de müzakerelerin düzenlendiği 19. yüzyıldan kalma konağın önünde emekçilerle konuşurken “İyi bir çoban koyunlarına bakar ve onları bir ortada meblağ. Volkswagen’in çobanı koyunların derilerini yüzüp hortuma atmakla tehdit ediyor” dedi.
REKABETTEN NEGATİF ETKİLENDİ
Volkswagen, Avrupa’nın en büyük ekonomisindeki yüksek güç ve iş gücü maliyetlerinin elektrikli araç pazarında hissesini büyütmek isteyen Avrupalı ve Çinli rakiplere karşısında dezavantajlı duruma düşürdüğünü belirtiyor.
Volkswagen markasının işçi müdürü Arne Meiswinkel, Hannover kentindeki görüşmelerin başlangıcında yaptığı açıklamada ünitenin rekabetçi kalabilmesi için masrafları kısması gerektiğini söyledi.
Meiswinkel “Almanya rakiplerinin gerisine düştü. Bilhassa ana markamız Volkswagen bundan etkileniyor. Milletlerarası rekabet bizi geçmek üzere. Şirketimizi tekrar yapılandırmak için birlikte çalışmalıyız. Durum ciddi” diyerek misyonun uygulanabilir bir tahlil bulunması olduğunu ekledi.